Modulair uitbesteden: het retourproces van ikwilzitzakken.nl

Voor het gros van onze klanten verzorgen we het hele e-fulfilment proces. Denk aan de ontvangst en opslag van goederen, het verpakken en verzenden van orders en het verwerken van de retouren. Het is echter ook mogelijk om delen van het e-fulfilment proces uit te besteden bij IWL. Zo zijn we in augustus 2017 gestart met het retourproces voor ikwilzitzakken.nl.

De grote verscheidenheid aan (volumineuze) zitzakken worden initieel via dropshipment (rechtstreeks vanuit de leverancier) aan de consument geleverd. Voor shopeigenaar Dennis van der Stam is dat erg gemakkelijk, hij runt zijn succesvolle webshop vanuit huis. Naarmate het ordervolume steeg groeide het aantal retouren ook gestaag. Aangezien Dennis zijn retouren thuis ontving gaf dit naar verloop van tijd reden voor een andere aanpak.

Zodoende reden we, na enkel telefonisch contact, twee bestelbussen voor om Dennis te verlossen van zijn overvolle woning met zitzakken. We openden een eigen ikwilzitzakken.nl antwoordnummer en gaven Dennis toegang tot ons IWL Portaal. Zodoende staat ook de techniek om retour gekomen goederen weer opnieuw te versturen en is het een leuk gegeven dat de retour gekomen voorraad niet harder groeit dan het aantal zendingen dat IWL verzorgt.

ikwilzitzakken.nl

IWL ontzorgt, denkt actief mee en zijn heel transparant!

- Dennis van der Stam - eigenaar ikwilzitzakken.nl